Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM

Dragi naši,

predstavljamo vam radove Beti Bricelj, umjetnice iz Postojne u Sloveniji.

Uživajte u radovima!
 

Beti Bricelj rođena je 1974. u Postojni. 2000. godine diplomirala je slikarstvo na visokoj strukovnoj školi za slikanje i crtanje u Ljubljani. Nakon studija nastavlja svoje likovno obrazovanje u Australiji, gdje boravi godinu dana. Odazvala se pozivu australske vladine organizacije za istraživanje aboridžinske kulture (Department for Aboriginal Affairs, Adelaide, South Australia, 1998-99).Izlagala je na više samostalnih i skupnih izložbi, u zemlji i inozemstvu. Prošle je godine na manifestaciji »International Fine Arts Festival Kranj – ZDSLU« primila priznanje za visoku kvalitetu umjetničkih radova.2007. prihvatila je likovni izazov osmišljavanja kompozicije za pročelje poslovne zgrade »Epicenter B2« u Postojni.Od 2002. Beti Bricelj je članica Društva likovnih umjetnika Slovenije. Živi i radi u Postojni.

Ostale radove Beti Bricelj mozete vidjeti na:

betibricelj.weebly.com/
www.artlyst.com/Beti.Bricelj

www.facebook.com/pages/Beti-Bricelj/580307448648559

Beti Bricelj: SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM

 Mislim da ne bismo puno pogriješili kad bismo ustvrdili da velika većina ljudi još uvijek ne zna što bi mislila kad se nađe suočena s apstraktnom slikom. Figuracija nikad nije zadavala toliko sumnji i pitanja. Bez obzira na stilsku epohu, debljinu kista, vrstu otapala slikarske boje, kad slika nešto ili nekoga predstavlja, umjetnost je manji "zločin". Onog trenutka kad se slikarstvo okrenulo od zbilje i mimesisa prema formalnom jeziku, odnosima boja i oblika, njihovom psihološkom djelovanju, ekspresiji, kad su se realizmu pridružili apstraktni ekspresionizam i geometrijska apstrakcija, slučaj "umjetnost" se zakomplicirao. Još se za likovne umjetnike koji se izražavaju apstraktno, ali gestualno, intuitivno i "iz afekta" nalaze romantični alibiji pa se s odmahivanjem ruke ustvrđuje kako su oni malo otkačeni i čudni, prikazuje ih se s raščupanom kosom u bojom zamazanim dronjcima i potajice im se divi jer boemski prkose obvezama kakve "normalni" ljudi moraju ispunjavati. Međutim, kad umjetnik pomno planira svoje slike, radi mnoštvo skica i projekcija, bira i važe likovne sastojke budućeg djela, satima minuciozno skapa vizualne elemente slike, a ona na kraju "ništa" ne prikazuje, onda je to ni manje ni više - hladnokrvno slikarstvo s predumišljajem.

Beti Bricelj sama priznaje: "Moj rad je rezultat pomno promišljenog procesa koji ništa ne ostavlja slučaju. Svaka slika razvijena je iz brojnih skica što dozvoljava precizno i racionalno vrednovanje svake crte, linije i boje. Sve je unaprijed određeno. Ipak, tek kad koncept napravi skok iz skice prema gotovoj slici, njegov potencijal biva ostvaren i ja mogu vidjeti puni učinak svoje slike."

Časni suče, kriva je! Njene slike ne prikazuju ništa prepoznatljivo, a izazivaju i zapošljavaju naše oko. Ona na platnu projektira prostore u koje ne možemo ući, a možemo se u njima dezorjentirati. Za nju simetrija znači pokret. Za nju dodiri ploha dvaju boja znače vibracije različitih frekvencija. Njeno oružje su raspoloživa slikarska sredstva: površina, kompozicija, svjetlosne vrijednosti boja i njihova faktičnost. Njima gradi geometrijski raster sa skrivenom namjerom da gledatelje uvuče u umjetnost i da oni razmišljaju o njenom utjecaju. Što je još gore, to se i događa!

U nastavku Beti Bricelj ne mjenja svoj iskaz : "To znači da svako pojedino djelo ne prikazuje samo proračunatu geometrijsku apstrakciju, nego služi i kao sredstvo da uključi promatrače dozvoljavajući različite asocijacije i emocionalna stanja. Jednostavno rečeno, biti uvučen u djelo i reagirati na njega. Kroz ovu interakciju, promatrači ostaju zatočeni u dva sistema percepcije - mom i njihovom."

Slučaj je riješen. Betino slikarstvo - umjetnost koja spaja naše individualne sisteme percepcije, iako "inženjerski" stvarana, oslobađa nas od inženjeringa značenja i pušta da iz umjetničinih intimnih, promišljenih, proživljenih i pročišćenih vizualnih propozicija stvaramo samo svoje duhovne zaključke. Ako se tome prepustimo, znači li to da smo žrtve umjetnosti?

 Hana Lukas Midžić

Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM Beti Bricelj / SLIKARSTVO S PREDUMIŠLJAJEM