Dominik Vuković: Viška razglednica

Dragi svi,


predstavljamo vam radove Dominika Vukovića, mladog umjetnika koji je jedan od tri nagrađena autora sa ovogodišnjih Minijatura.
Uživajte u jubilarnoj dvadesetoj online-izložbi!
Vaš ULS

Dominik Vuković:

Rođen sam 13.12.1990. u Zagrebu. Nakon završene Škole za primjenjenu umjetnost i dizajn 2009. godine upisujem Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu. Preddiplomski studij primjenjene grafike završio sam u klasi prof. Svjetlana Junakovića i sad sam na diplomskom studiju primjenjene grafike, također u klasi prof. Junakovića. Uglavnom se bavim ilustracijom, a izlagao sam na nekoliko skupnih izložbi.

Dominik Vuković: Viška razglednica

 

"Viška razglednica" je serija radova Dominika Vukovića nastala na likovnoj koloniji na Visu. U njima on prenosi svoje impresije otoka, poglavito motiva i predmeta koje je vidio u Arheološkom muzeju grada Visa - amfore različitih oblika, ostavštinu iz bogate ribarske povijesti Visa... Podmorske scene ronjenja Dominik slika akvarelom vodeći računa o bogatstvu tonova i kolorističkim akcentima, dok vaze slika kombinacojm slikarskih tehnika kojom dočarava njihovu materičnost, a na njima se pojavljuje i linearni narativ nalik onima s antičkog posuđa. Dominikov narativ pritom nije preslika antičkog nego suvremena parafraza pri čemu on namjerno i svjesno odlučuje ostati vedri i jednostavni dječak. U njegovim radovima, i podmorskim scenama ronjenja i situacijama opredmećenim na vazama, osjeća se dječačka zanesenost istraživanjem, igrom, pronalaskom, maštanje o mogućem porijeklu predmeta i potraga za pričom. To uopće ne čudi jer Dominik je prvenstveno ilustrator, a ilustracija kao likovna disciplina u sebi podrazumijeva suradnju slike i teksta. Ali, gdje je ovdje tekst?
Iz našeg današnjeg gledišta ilustracija je uglavnom postprodukcija književnosti, a ilustratori slijede zadanu im priču. Oni su interpretatori već postojećeg umjetničkog sadržaja, a tekst je predložak za slikanje. Čak i pri takvom stavu treba se podsjećati da dobra ilustracija nije ona koja slijepo "prevodi" sadržaj iz jednog medija u drugi, strogo slijedeći radnju ili pojavnost opisanih motiva, već ona koja paralelno s tekstom ima svoj likovni i konceptualni razvoj i dramaturgiju te tako stvara svoj samostojeći umjetnički svijet. Zatim se dva samostojeća svijeta, onaj "prvi" - literarni i onaj "drugi" likovni udružuju u knjigu i stvaraju podlogu za posve novi sinergijski doživljaj rezultata tog likovno-literarnog umjetničkog dijaloga. Međutim, u jednom trenutku povijesti (dječje) književnosti situacija je bila obrnuta. Koliko god nama to zvučalo čudno, nekad se događalo da su izdavači s gotovom ilustracijom prilazili piscima sa zahtjevom da im na tu ilustraciju napišu prikladnu priču. Kad malo bolje razmislimo: zašto i ne bi slika bila predložak za pisanje? Zašto tekst ne bi mogao ilustrirati sliku?
Izložena serija Dominikovih "ilustracija" jest samostojeći umjetnički svijet iako nema svoj tekst za neku moguću buduću knjigu. Nepostojanje prethodne priče ovdje nije nedostatak, nego upravo razlog za Dominikovu vedru dječačku potragu za njom. Nepostojanje prethodne priče je povod za Dominikovo slanje njegovog "viška razglednica" u svijet. Tko zna, možda mu netko i odgovori pismom.

Hana Lukas Midžić
 

Dominik Vuković : Viška razglednica Dominik Vuković : Viška razglednica Dominik Vuković : Viška razglednica Dominik Vuković : Viška razglednica Dominik Vuković : Viška razglednica Dominik Vuković : Viška razglednica Dominik Vuković : Viška razglednica Dominik Vuković : Viška razglednica Dominik Vuković : Viška razglednica Dominik Vuković : Viška razglednica