Luka Čačić / Razgovori s Radovanom

Sa početkom nove godine počinjemo iznova i sa online izložbama. Predstavljamo vam radove mladog slikara Luke Čačića, sa kojima je i diplomirao na ALU u Zagrebu.

Uzivajte u radovima!


Luka Čačić
Rođen sam 1989. g. u Zagrebu. Nakon srednje škole Primijenjenih umjetnosti i dizajna (smjer
slikarstvo) upisujem Preddiplomski sveučilišni studij Slikarstva na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu koji završavam 2013. godine. Diplomirao sam 2014. godine na Diplomskom sveučilišnom studiju Slikarstva u klasi prof. Zoltana Novaka. Iste godine postajem član HDLU-a. Član sam ULS-a Zaprešić.

Izložbe

2014.- Galerija „Razvid“, POUZ, Zaprešić
2014. – Likovni Salon Kulturnog Centra, Novi Sad; „Minijature“
2014. – Galerija - Kuća Đure Jakšića, Beograd; „Minijature“
2014. – Muzej Matija Skurjeni, Zaprešić; „Akvareli na skeli“
2014.- Palača Sermage, Varaždin; „Prvi svjetski rat“
2014. - Vršilnica Novih Dvora, Zaprešić; Grupna izložba minijatura
2014.- Galerija Kristofor Stanković ,Zagreb; Pasionska baština
2013. - Vršilnica Novih Dvora, Zaprešić; Grupna izložba minijatura
2013. - Medika, Zagreb, izložba „Neue Kroatische Kunst III“
2013. – Greta, Zagreb, humanitarna izložba
2013. – Dvorana Vatroslava Lisinskog, Zagreb; izložba VENIENTES III
2012. – Greta, Zagreb, humanitarna izložba
2012. – Medika, Zagreb, izložba „Neue Kroatische Kunst II“
2011. – Medika, Zagreb, izložba „Neue Kroatische Kunst I“
2011. – Vršilnica Novih Dvora, Zaprešić; Grupna izložba minijatura

 Razgovori s Radovanom

Reinterpretacija reljefa s Radovanova portala u slikarskom mediju smion je pokušaj pristupanja nečemu što u svijesti poznavatelja hrvatske povijesti umjetnosti predstavlja doseg svoga vremena. Valja se podsjetiti kako su portali srednjovjekovnih katedrala bili zamišljeni prema strogoj ikonološkoj shemi unutar koje su važnije teme i likovi dobivali važnije mjesto. Također je odlika srednjovjekovnog umjetničkog principa korištenje jednostavnih narativnih metoda, čija je svrha učiniti cjelinu čitljivom poput stripa. Sadržaj je zbira romaničkih reljefa s Radovanova portala bio namijenjen svima, čak i nepismenima, a danas je možda i više aktualan njegov didaktičko – moralistički karakter. Prepoznavanjem sklada nastalog u odnosu materije spram sadržaja kojeg predstavlja, Luka Čačić započinje dijalog s Radovanom, u reinterpretaciji njegova djela. Reinterpretacija kao umjetnički postupak koristi se kada postoji mogućnost ili potreba da se o nečem još nešto kaže, ili da se nešto naprosto ponovno sagleda u drugačijem kontekstu. Luka razumije Radovana, poznaje srednjovjekovni izraz. U Lukinom radu nema intencije za sukobljavanjem ili negiranjem starog spram novog. Luka mijenja kontekst izmjenom samog medija – tranzicijom kiparskih cjelina na slikarsko platno, poštujući cjelovitost prizora i priče koju on sadrži. Koristi boju kao sredstvo dešifriranja jezika kojim se romanička skulptura služila ne bi li se približila svojem „čitatelju“. Pritom u taj jezik dodaje vlastita duhovna shvaćanja i težnje, ujedno preispitujući zadanu cjelinu kao ishodište vlastitog, ali i nekog zajedničkog identiteta.

Mirko Škoc

 

Luka Čačić / Razgovori s Radovanom Luka Čačić / Razgovori s Radovanom Luka Čačić / Razgovori s Radovanom Luka Čačić / Razgovori s Radovanom Luka Čačić / Razgovori s Radovanom Luka Čačić / Razgovori s Radovanom Luka Čačić / Razgovori s Radovanom Luka Čačić / Razgovori s Radovanom Luka Čačić / Razgovori s Radovanom Luka Čačić / Razgovori s Radovanom Luka Čačić / Razgovori s Radovanom Luka Čačić / Razgovori s Radovanom Luka Čačić / Razgovori s Radovanom Luka Čačić / Razgovori s Radovanom Luka Čačić / Razgovori s Radovanom Luka Čačić / Razgovori s Radovanom