Zar ne mogu prodavati bez njega? Ovo su često postavljana pitanja od strane vlasnika malih poduzeća. Mnogi vlasnici malih poduzeća ne shvaćaju važnost dobrog loga i doživljavaju ga kao dodatni trošak. Zapravo, logo je investicija za koju je vrijedno potrošiti novac i vrlo je bitan za uspjeh bilo kojeg poduzeća, velikog ili malog. Logo kompanije može biti dizajniran u kućnoj radinosti ili od strane profesionalaca. Naravno, profesionalac će vrlo vjerojatno napraviti puno bolji posao i dizajnirati i kreirati dobar logo koji projicira stvaran imidž vaše kompanije. Ovdje su neke od brojnih prednosti kada imate dobar logo vaše kompanije:
Kreira odličan prvi dojam
Ponekad će vaši potencijalni kupci vidjeti vaš logo prije nego što počnu koristiti vaš proizvod. Ljudi viđaju stotine logoa svaki dan i mogu jasno razlikovati dobar i loš logo. Logo koji je dobro dizajniran i izgleda profesionalno ostavlja dojam da kompanija drži do kvalitete i stoga će biti veće povjerenje u vaše proizvode ili usluge.
Privlači nove kupce
Logo vaše kompanije šalje određenu poruku o vašoj kompaniji vašim kupcima. Kada oni dobiju dobru poruku i steknu dobar dojam oni će preferirati vaše proizvode umjesto proizvoda vaše konkurencije. To je odlučujući i motivirajući faktor koji vam približava nove kupce. Kada oni vide vaš logo na kamionima, web stranici, pa čak i na majicama vašeg osoblja, oni će steći dobar dojam o vašoj kompaniji. Dobar logo će ujedno biti i podsjetnik za vaše kupce da vi nudite ono što vaši kupci očekuju od vas – to će ih učiniti lojalnijima vašoj kompaniji.
Ističe vas iz mase
Za većinu kompanija – osobito one manje – postoje stotine opcija koje mogu izabrati. Pored toliko mnogo kompanija koje nude slične proizvode ili usluge, kupcima nije lako izabrati jedan. U ovom slučaju, jedina šansa koju imate je da se razlikujete od drugih. To će učiniti vašu kompaniju konkurentnijom na tržištu. Logo u boji, s lijepim fontom ili tekstom koji se ističe među konkurencijom će donijeti više uspjeha vašoj kompaniji.
Povećava lojalnost kupaca
Prodajući odlične proizvode i nudeći vrhunske usluge osvojit ćete srca mnogih kupaca. To će ih također učiniti lojalnima vašoj kompaniji. No ipak, ta ružičasta slika neće trajati zauvijek – posebno kada vide konkurenta s profesionalnim izgledom i visoko kvalitetnim imidžom koji obećava jednako kvalitetne ili čak i bolje proizvode. Neće trebati dugo da vaši kupci prijeđu kod konkurencije. Imajući profesionalno dizajniran logo i tiskajući ga gdje god možete – vrećice, pojaseve, kemijske, i sve ostalo gdje je moguće otisnuti logo – ćete umanjiti želju i iskušenje vaših kupaca da prijeđu kod konkurencije.
Kreira brend identitet
U većini slučajeva poduzeća imaju samo jednu sekundu da uhvate pažnju potencijalnih kupaca. Ključ je u tome da izvučete najbolje od svoje marketinške kampanje. Kada koristite isječak crteža ili bilo koji drugi besplatan predložak za vaš logo on baš ne uspijeva kreirati perfektni brend identitet. Dobro osmišljen logo ostavlja dojam na kupce da vodite računa o vašoj kompaniji i da obraćate pažnju i na detalje. Kada odaberete prave boje, font, dizajn i stil loga vaše kompanije tada ste kreirali imidž vrhunske kvalitete i profesionalizma.
Da li trebate prilagođeni dizajn logoa?
Kao što je već ranije spomenuto, mnogi vlasnici malih poduzeća će pokušati smanjiti troškove kada je u pitanju kreiranje logoa za njihovo poduzeće. Čak i nakon čitanja iznad spomenutog oni su uvjereni da imaju dobar logo ili će se odlučiti da ga kreiraju sami kako bi uštedjeli na troškovima. To i nije tako loša ideja ako se smatrate profesionalnim dizajnerom. No ipak, ako to nije slučaj, može biti pogreška da pokušate sami kreirati logo. Nije korisno uštedjeti nekoliko dolara/kuna/eura i onda izgubiti mnogo potencijalnih kupaca jer nemate logo koji će dovoljno dobro prezentirati vaše proizvode. Prilagođeni dizajn logoa osigurava uspjeh i povjerenje. On radi razliku između brenda koji plijeni pažnju i onog koji zbunjuje i tjera da se ljudi zapitaju o čemu se radi. Profesionalno dizajniran logo može biti doslovno na svemu – posjetnicama, letcima, promotivnim materijalima, robi ili panoima. Još jedan razlog zašto vaša kompanija treba prilagođeni dizajn logoa uz to da vaši kupci znaju o čemu se radi je i da vas učini prepoznatljivim brendom u vašoj niši. To može biti postignuto jedino ako imate dinamičan logo koji ostavlja snažan utisak.
Kako dobiti dobar logotip za vaše poduzeće?
Ako ste se do sada uvjerili da vaše poduzeće treba dobar logotip, sada je vrijeme da potražite različite dizajnerske kompanije. Potrudite se da pogledate njihove portfelje da biste se uvjerili u kvalitetu njihovog rada. Dobra ideja je odabrati dizajnersku kompaniju koja je radila sa sličnim kompanijama poput vaše tako da biste bili sigurni da dobivate dizajnersku kompaniju koja može odraditi najbolji posao za vaše poduzeće. No ipak, koju god dizajnersku firmu da odaberete, vrlo je važno da usko surađujete s njima tokom cijelog procesa. Nitko ne poznaje vaše poslovanje i proizvode bolje od vas. Logo treba biti predstavnik poruke koju želite prenijeti svojim kupcima. Stoga, iznesite svoje prijedloge glede pravih boja, fontova i stila za vrijeme dok se vaš logo dizajnira. Naravno, vaš će dizajner također predložiti promjene jer on zna najbolje kako dobro će na kraju vaš logo ispasti. On je također vrlo dobro obaviješten o potrošačkoj psihologiji i u stanju je bolje razumjeti što prolazi a što ne u vašoj industriji.
Logo nisu samo lijepe slike – mnogo je toga što je potrebno za kreiranje upečatljivog logoa što utječe na vaše kupce, govori im tko ste vi, i prisiljava ih da kupe vaš brend prije nego onaj od vaše konkurencije.
Cijena logotipa
Dakle, trebate dobar logotip za vaše poduzeće? Odradili ste neka preliminarna istraživanja i saznali da logo dizajn obično košta između 300 i 200 000 kn! Sada je pitanje: „Koliko će logo koštati vas?“ To je vjerojatno jedno od prvih pitanja koje ćete postaviti kompaniji koja dizajnira logo.
Ne postoji točno određen odgovor na ovo pitanje. Cijena dizajniranja dobrog logoa ovisi o mnogo faktora. Kao prvo, to je veličina kompanije. Male kompanije obično nemaju visok budžet za potrošiti na logo dizajn. No ipak, velike kompanije imaju masivne budžete i voljne su investirati u dizajniranje logoa jer je to vrlo važno da bi bile konkurentne. Kao drugo, to ovisi o prirodi poduzeća. Ako vaše poduzeće proizvodi proizvode koji se masovno prodaju dobar logo dizajn je vrlo važan. Kada prodajete samo u svojoj niši, možete napraviti mali kompromis i troškove logo dizajna svesti na minimum.
MIT logo dizajna
Mnogo ljudi vjeruje da kada plaćaju za logo dizajn da logo mora biti pun efekata i vrišteći da bi bio vrijedan troška. No ipak, ono što oni ne razumiju je da je mnogo teže dizajnirati jednostavan ali efektan logo nego onaj koji je pun efekata i vrišti. Svrha logoa je da privuče kupce i to može biti postignuto jedino ako je dizajniran u skladu s njihovom percepcijom ili nečim što apelira na njih umjesto nečega što vama izgleda lijepo.
REALNOST logo dizajna
„Dobar“ logo dizajn je nešto što se univerzalno smatra dobrim. On se treba ticati vlasnika poduzeća jednako kao i kupaca. Tako da je i moguće da za 500 kn možete dobiti vrlo dobar logotip, ali i da za 10 000 kn možete dobiti vrlo loš. Budući da je na tržištu jako puno logo dizajn kompanija najbolje je da imate unaprijed pripremljen budžet, recimo 3000 kn, i da onda potražite sve logo dizajn kompanije koje su spremne unutar tog iznosa kreirati dobar logotip. Provedite neko istraživanje o kompanijama prije nego se obratite bilo kojoj od njih. Najbolji način da procijenite njihovu stručnost je da pogledate neke njihove prošle projekte ili portfelj.
Što je uključeno u cijenu dobrog logotipa?
Cijena profesionalno dizajniranog logoa umnogome ovisi o potrebnoj količini posla i potrebnom nivou kreativnosti. Na primjer, ako je logo potreban za mali osobni blog, neće biti potrebe za komercijalnim ispisom niti će biti bitno što radi konkurencija. Svaki lijep i jednostavan logo koji je relevantan blogu će biti dobar. Ovaj tip logoa će biti jeftiniji iz razloga što dizajner neće trebati trošiti previše vrijeme na istraživanje tržišta.
S druge strane, ako želite da vaš logotip bude dizajniran za poduzeće koje ima veliku konkurenciju i koje cilja na veliko tržište, dizajner će trebati mnogo vremena da istraži tržište i konkurenciju prije nego što izađe s temom za logo. Također će biti potrebe za više kreativnosti da bi se kreirao identitet brenda koji se ističe u masi.
U potonjem slučaju, logo dizajner će naplatiti veću cijenu za slijedeće usluge:
Razumijevanje vaših zahtjeva
Biti će organizirano nekoliko početnih sastanaka da bi se saznalo što želite i da li želite neke posebne boje, fontove ili slike uključiti u dizajn.
Istraživanje i analiza tržišta
Dizajner će saznati detalje proizvoda ili usluga koje nudite, te prirodu i demografiju vaših ciljanih kupaca. To će malo potrajati ali rezultati će dati dizajneru točnu ideju prije dizajniranja tako da će on moći kreirati nešto s čime će se vaši kupci moći poistovjetiti.Istraživanje i analiza konkurenata
To uključuje identificiranje vaših konkurenata i kako se percipira njihov brend od strane njihovih kupaca. Važno je saznati što čini njihove kupce tako lojalnim brendu tako da logo može biti dizajniran na način da se ističe među konkurencijom.
Bombardiranje idejama (brainstorming) i skiciranje ideja
Kada je početno istraživanje tržišta i konkurencije završeno, različite ideje se zapisuju na papir. Njih može biti mnogo, ali samo neke finalizirane i testirane u vektor formatu. Vama će biti prezentirane jedino završne ideje.
Oblik fonta
U ovoj fazi se bira odgovarajući oblik fonta. Odgovarajući font je nešto što razlikuje i ističe profesionalni logo dizajn od običnog logo dizajna. Biranje i testiranje različitog fonta, ili kreiranje, može nekad potrajati čak i danima. Početni rad je obično napravljen crno bijeli, a tek kasnije se dodaju boje.
Prezentacija i modifikacije
Ovisno o broju opcija dizajna koje ste zatražili, završna prezentacija je odrađena. Vi imate izbor prihvatiti ponuđeno ili zahtijevati neke modifikacije. Kada sve bude završeno, datoteke će vam biti poslane u različitim formatima da bi mogle biti korišteni na različite načine.
Nakon toliko uloženog truda, napora i stručnosti u ispunjenje svih zadataka, opravdano je da logo dizajneri naplate visoku cijenu za to. Cijena ovisi o broju opcija koje želite, vremenu koje je potrebno da bi se odradio posao, i o tome koliko iskustva ima logo dizajner. Kada sve podvučemo zaključak je da cijeli ovaj posao iziskuje vrijeme; vrijeme je dobro potrošeno ako ste dobili upečatljiv logotip koji savršeno služi svojoj svrsi.
Što čini kvalitetan logo
Svaki put kada gledamo u dobar logo pitamo se: „Zašto se mi toga nismo sjetili?“, ali rijetko postoji odgovor što točno čini određen logo tako dobrim i privlačnim. Logo također može biti izražen kao amblem, zaštitni znak, logotip ili oznaka, ali njegova glavna svrha je prenijeti poruku kompanije do potrošača i pomoći u prodaji proizvoda ili usluge. Dobro osmišljen logo služi kao identifikator na koji će se potrošači „zakačiti“ i postati lojalni brendu.
Nekoliko je karakteristika dobrog logoa. Većina logoa koje ste vidjeli i koji su vam se svidjeli zadovoljavaju slijedeće kriterije:
Prepoznatljiv
Potrošačima treba biti lako prepoznati logo. Važno je da je logo dizajn prepoznatljiv među ostalima i lako shvatljiv. Treba biti dovoljno prepoznatljivosti u logotipu da bi se izbjeglo zbunjivanje potrošača i zamjena s logoima drugih kompanija. Logo treba biti dobar predstavnik kompanije i njezin imidž tako da se kupci mogu povezati s kompanijom svaki put kada vide logo.
Prilagodljiv
Kada dođe vrijeme za reklamiranje biznisa, postoje brojne forme medija – memorandumi, posjetnice, letci, web stranica, panoi i još mnogo toga. Logotip treba biti dovoljno fleksibilan da se prilagodi svakoj situaciji ili mediju. Dobri logoi su obično u jednoj ili dvije boje. Dizajn logoa treba biti takav da bude efektan i u crno bijeloj formi, čak iako originalan dizajn ima i druge boje. Jednostavni lukovi McDonalds-a, npr, su lako prepoznatljivi kada su i crni umjesto žuti. Veličina i font trebaju također biti odabrani tako da izgledaju dobro na malim posjetnicama, ali i dovoljno intrigantni na velikim panoima.
Znamenit
Logo je namijenjen da „govori“ o kompaniji koju predstavlja. Mora biti dizajniran na način da se brzo utisne u um potrošača i vaša kompanija je prvo što im padne napamet svaki put kada traže proizvod ili uslugu koju vi prodajete. Jednostavni logoi su često efektniji nego kompleksni. Logoi s mnogo detalja su često slabije čitljivi, posebno kada se printaju u maloj veličini. Jednostavan, čist i direktan logo je lakše pamtljiv za kupce.
Bezvremenski
Logotip je efektniji kada se on ne mijenja s rastom biznisa. Ponekad je poželjno da se napravi redizajn loga kada kompanija želi napraviti neke preinake. No ipak, preporučljivo je da jednom kada je izgrađen imidž i kupci ga prepoznaju, da se ne radi previše promjena i da promjene ne budu česte. To je zbog toga što takve promjene mogu oslabiti brend kompanije. Ako je logo dobro dizajniran on će vrijediti tokom čitavog životnog vijeka kompanije. Klasični primjer bezvremenskog loga je logo od Coca Cole. Ta kompanija je sačuvala svoj logo više od stoljeća i on je danas lako prepoznatljiv potrošačima u više od 200 zemalja svijeta.
Relevantan
Dizajn vašeg loga će biti efektniji kada je relevantan vašem biznisu. Da bi se to postiglo potrebno je mnogo dubinskog istraživanja. Pogledajte što radi vaša konkurencija kako biste dobili neke ideje. Radite zajedno s našim logo dizajnerom i objasnite mu sve o vašoj kompaniji, ciljevima i viziji. Iako logo ne treba biti točan prikaz onoga čime se kompanija bavi efektnije je kada kupci mogu zaključiti čime se bavi kada pogledaju njen logo. Npr, Apple-ov logo ne sadrži mikročipove niti telefone, on se povezuje na Newtonovu znanstvenu teoriju o padajućoj jabuci.
Da bi se napravio dobar logo potrebno je mnogo vremena, truda i novaca. Iako postoji mnogo besplatnih alata i predložaka za kreiranje – i to može biti mnogo jeftinije! – s tim besplatnim alatima nećete biti u mogućnosti kreirati uistinu kvalitetan imidž koji bi vam osigurao konkurentnost na tržištu. Profesionalne kompanije koje se bave dizajniranjem logoa su dobar izbor kada želite imati logo koji zadovoljava sve kriterije koje dobar logo mora ispunjavati.
Što profesionalac radi prije nego što kreira logo?
Kada kontaktirate dizajnera za dizajniranje novog logoa ili redizajniranje originalnog logotipa vaš će dizajner početi raditi na prikupljanju informacija i znanja o vašoj kompaniji, njezinim ciljevima i nastojanjima, i njezinoj ciljanoj publici. Tada će nekoliko ideja biti skicirano na papir prije razvoja finalnog koncepta koji će efektno oslikavati kompaniju i njezine vrijednosti. Svi dobri dizajneri kreiraju digitalni logo u vektor formatu jer im to omogućuje više skalabilnosti. Vektor dizajn može biti korišten u bilo koju svrhu. Također, odgovornost dizajnera je da osigura da je logo balansiran s adekvatnom kompozicijom i strukturom.
Bez obzira da li pružate odličan proizvod ili ne, vaš logo će sve govoriti o vašem biznisu. Mnogo ljudi prosuđuje knjigu po njezinim koricama, stoga se potrudite da se prezentirate na način da vaši potencijalni kupci dobiju prvi dojam koji vi želite da dobiju te da vas zamijete na način na koji vi to želite.