Zašto su vam potrebne društvene mreže?

Iz perspektive vlasnike male tvrtke, ulaganje vašeg vremena u marketing društvenim medijima se čini kao rizična avantura. Vjerojatno biste morali naučiti mnogo o temi prema kojoj prirodno možda i ne naginjete ili zaposliti nekoga na položaj menadžera društvenih medija. Čak i ako nekoga zaposlite, morali biste znati dovoljno o njegovom/njezinom poslu kako biste mogli procijeniti njihovu kvalitetu rada. I bojite se kako bi sav taj trud mogao ostati bez učinka. Naravno, to bi bilo neprihvatljivo budući da je gubitak vremena ujedno gubitak novaca. No, unatoč skepsi koju možda osjećate, postoji mnogo uvjerljivih razloga zašto biste se trebali pozabaviti društvenim medijima te zašto su oni ipak vrijedni vašeg vremena.

Besplatno je!

Za razliku od tradicionalnih oglašavačkih tehnika, koje uključuju reklame u tisku i na televiziji, marketing putem interneta je obično besplatan. Web stranice često imaju bannere ili pop-up reklame, za koje također trebate platiti, ali posjedovanje vlastite web stranice ili računa na društvenim mrežama je potpuno besplatno. Usluge profesionalnog menadžera društvenih medija će vas koštati, ali s druge strane, objava vaših tradicionalnih reklama na radiju ili televiziji bi vas ionako koštala više. Najbolji argument za korištenje marketinga društvenim medijima je činjenica da praktički sve poznate multinacionalne kompanije, koje imaju dovoljno novca za snimanje profesionalnih TV reklama, također koriste društvene medije. Na TV-u možete vidjeti sve više reklama koje završavaju tako da osoba na reklami govori gledateljima da pogledaju web stranicu proizvoda za više informacija. Tiskane reklame također počinju sve više imati QR kodove. Ovi QR kodovi se mogu skenirati mobitelom ili kompjuterski te tako usmjeriti gledatelja na web stranicu proizvoda. U zamjenu, proizvodi imaju cijele web stranice posvećene njima te korisnici tako mogu interaktivno komunicirati putem društvenih medija. Reklame sve više usmjeravaju gledatelje s tradicionalnih načina na one elektroničke.

Vidljivost vam se povećava kad postanete viralni

Ako je vaša kompanija mala i pokušavate prodati proizvod ili uslugu na tržištu na kojem ste još posve nepoznati, onda trebate uložiti trud da biste postali poznati. Svi slavni brandovi i kompanije, za koje biste tipično rekli da imaju odličnu vidljivost te su vrlo prepoznatljivi, su slavni zbog silnih godina napornog rada uloženog u eri prije Interneta. Vi, s druge strane, biste mogli dobiti odličnu vidljivost unutar puno kraćeg vremena zahvaljujući čudima online svijeta. Aktivnim korištenjem društvenih mreža kao što su Twitter i Facebook ili drugim oblicima društvenih medija kao što su YouTube, možete povećati informiranost o svojoj kompaniji u vrlo širokoj zajednici (ako ne i diljem svijeta). Jedna od najboljih stvari oko Interneta je da se njime sve može učiniti viralnim. Ako jedna osoba podijeli nešto o vašoj kompaniji na njegovom ili njezinom Facebook profilu, tada svi njegovi/njezini prijatelji mogu to vidjeti, a neki od njih će ih podijeliti dalje. Kada informacija o vama putuje kroz društvene mreže ona se ne duplicira (svaka osoba dijeli s dvije nove osobe), nego se vjerojatno ustostručava (svaka osoba dijeli s možda stotinama novih ljudi). To znači dijeliti viralno.

Oglašavanje na TV-u, u novinama ili dijeljenje letaka na glavnom trgu vašeg grada nikada neće doprijeti do toliko velikog broja ljudi. Prema nekim statistikama, samo 14% ljudi vjeruje tradicionalnim reklamama i mnogi prebacuju program ili utišavaju televiziju za vrijeme reklama (zar to nismo svi učinili u nekom trenutku?). S druge strane, gotovo 90% ljudi vjeruje preporukama drugih ljudi. Budući da je osnova društvenih medija dijeljenje sadržaja i mišljenja među ljudima, to je ujedno i najbrži način da se dobar glas o vašoj usluzi ili proizvodu daleko čuje i dopre do publike. A dodatni plus kod marketinških kampanje putem društvenih medija jest da se vaša vidljivost nastavlja povećavati nakon dobro provedene kampanje – spominjat ćete se u blogovima, uspostavit će vam se prisutnost na društvenim mrežama, dobit ćete bolji SEO, itd.

Dopiranje do ciljne publike

Uz pomoć društvenih mreža i blogova možete učiniti ono što nikada ne biste postigli reklamama na TV-u, radiju ili novinama. Možete doći do točno određene ciljne publike kojoj želite prodati svoj proizvod. Tradicionalno reklamiranje pokušava doći do ciljne publike tako što se reklame vrte na TV-u za vrijeme onih emisija ili u novinama na onim stranicama (i u novije vrijeme, web stranicama) gdje bi ciljna populacija najvjerojatnije mogla provoditi svoje vrijeme. No dobivanje najpopularnijih marketinških prostora, bilo da je riječ o popularnim TV emisijama ili prvim stranicama novina, zahtijeva novce. Društveni mediji mogu ići i dalje od toga i naciljati nevjerojatno specifični dio populacije (od tinejdžerica koje zanimaju vampiri do žena pobornica sirove hrane koje su upravo dobile prvo dijete) i to s uz manje novaca. Jedino što trebate jest dizajnirati i provesti dobru kampanju, a tu će vam trebati specijalisti u polju marketinga društvenim mrežama.

Kako bismo sve ovo učinili nešto manje apstraktnim, dat ću vam primjer korištenja blogova u svrhu promocije vaših proizvoda. Blogovi su vaši najučinkovitiji saveznici u marketinškoj kampanji društvenim medijima. Postoje blogovi o tehnologiji, blogovi o zdravlju, putovanjima, kozmetici, obrazovanju, modi, umjetnosti, glazbi, domu i obitelji, itd. Ima mnogo područja u kojima stalno niču novi blogovi i postaju dio onilne zajednice. Za vas je važno da ljudi koji se zanimaju za neko područje, čitaju takve blogove. Ljudi koji pišu blogove žele zadržati publiku koja ih čita, pa tako stalno traže što ima novoga na tržištu unutar njihove tematike. Ako koristite društvene mreže da promovirate vaše usluge, informacije o vama će u nekom trenutku doći do nekog blogera koji piše vezano uz vašu nišu. Dakle, ako ste nedavno otvorili restoran ili zalogajnicu s posebnom orijentacijom na primjerice zdravu hranu, sporu hranu ili možda vegansku hranu, vaš je cilj dobiti dobru ocjenu o vašoj usluzi na nekom ili više blogova vezanim uz zdravlje, hranu, obiteljski život i / ili veganstvo. Tako vaš proizvod, pozitivno ocijenjen od strane jedne osobe na blogu, može doprijeti do cijele zajednice potrošača orijentiranih na slične proizvode.

Održavanje uspostavljenih veza

Jednom kada ste postali viralni i dopreli do velikog broja ljudi te izgradili vašu online zajednicu sljedbenika, dolazi vrijeme za održavanje tih veza. Sjajna je stvar kod interneta da to ne zahtijeva toliko mnogo vremena kao interakcija licem u lice. Putem društvenih medija možete svojim klijentima pružiti korisničke usluge u stvarnom vremenu. Ljudi ne moraju dolaziti do vašeg ureda ako imaju neki problem, ne moraju čekati operatora da se javi u službi za korisnike ako se trebaju na nešto požaliti, itd. Mogu iznijeti i objasniti problem s kojim su se susreli izravno na vašoj web stranici ili društvenoj mreži. Naravno, i sami vidite kako bi to moglo biti potencijalno problematično. Ako postoji problem, svi će tako saznati za njega. No, s druge strane, vi možete saznati za problem, odmah odgovoriti svojim klijentima i odmah im reći da će problem uskoro biti riješen. Na taj način možete ostaviti dobar dojam tvrtke kojoj je stalo do mišljenja njenih korisnika i koja posluje odgovorno.

U tom trenutku, ako već niste, morali biste imati osobu koja se isključivo bavi društvenim medijima. Da bi posao dalje funkcionirao online kako treba, toplo se preporuča zapošljavanje menadžera društvenih medija. Uspostavljanje online zajednice je često lakše nego održavanje takve zajednice, iako je čak i za to potreban stručnjak koji osigurava učinkovitost. Ako ste bili uspješni u prvom dijelu, u drugoj ćete fazi biti obasipani s interakcijom s ljudima. Menadžer društvenih medija može učinkovito odgovoriti na komentare vaših korisnika te ih iskoristiti na najbolji mogući način za unaprjeđivanje vašeg posla, budući da to i jest njihov posao. Vi pak, kao vlasnik, možete nastaviti upravljati vašom tvrtkom i svim osobljem, dok se menadžer društvenih medija bavi s vašom online zajednicom.

Slušanje i odgovaranje je veliki dio uspješne interakcije s vašim korisnicima. Ne biste na to trebali gledati kao na klasične knjige za žalbu i na način na koji su se one koristile. Vaši korisnici mogu biti važan resurs i mogu dati sjajan doprinos poboljšanju vašeg proizvoda ili usluge. Mogu iskazati svoje potrebe i tako vam dati ideju za novi proizvode koji bi ispunio njihove potrebe i vama omogućio da ispunit novu nišu na tržištu. I sve se to dovija u stvarnom vremenu i mnogo brže nego što se odvijao napredak tradicionalnih kompanija. To je vrli novi online svijet, i kreće se mnogo brže nego što ste vi naviknuti. Kako biste održali korak s njime, trebate se baciti u svijet društvenih medija i na vrijeme osigurati kartu za taj vlak prije nego ode bez vas.

Cijena vođenje društvenih mreža

Ako još ne znate što je marketing društvenim medijima, trebate brzo naučiti, zato što je njegovo vrijeme stiglo i vaš će posao zapeti ako nastavite odgađati korištenje društvenih mreža. S obzirom na trenutnu situaciju u svjetskom gospodarstvu, kompanije sve više okreću leđa vrlo skupim tradicionalnim marketinškim tehnikama, kao što su tisak i tv. Tvrtke danas aktivno traže nove jeftinije načine da povećaju informiranost o sebi i povećaju si broj klijenata. I taj su način pronašle u Društvenim Medijima.

Pravila igre

Društveni mediji su trenutačno vruća tema te se mnogi bacaju u novu karijeru u tom području. Sada je i pravo vrijeme za to, jer nikada nije bilo toliko mnogo poslova u branši društvenih mreža. To je zbilja odlična vijest za one koji smatraju da imaju karakteristike potrebne za bavljenje menadžmentom društvenim medijima. No, ako ste na drugoj strani i tražite nekoga za tu poziciju, onda biste trebali biti oprezni da vam ne pobjegnu odlični menadžeri društvenih medija, koji će vjerojatno imati prenatrpani raspored ovih dana. Kada birate koga će te zaposliti, dobro pogledajte njihove preporuke i pogledajte ovaj vodič o tome koje kvalitete čine dobrog menadžera društvenim medijima.

Dakle svi se slažemo kako trebate nekoga da se bavi menadžmentom društvenih medija za vas, ali postavlja se važno pitanje kako to izvesti i koliko će vas to koštati? Mogućnosti su sljedeće: zaposliti nekoga za stalnu poziciju menadžera društvenih medija (ili prebaciti na tu poziciju nekoga tko već radi u vašoj firmi) ili platiti usluge vanjskog profesionalca. Kada se odlučite što će biti taj prvi korak, tada ćete se naći pred teškom dvojbom. Željet ćete znati koliko će vas to koštati, i željet ćete neku garanciju da će taj novac biti pametno utrošen. Kao i sve drugo u životu, u menadžmentu društvenih medija vrijedi pravilo – koliko para, toliko muzike. U prosjeku, menadžeri društvenih medija će vas stajati između 2000 i 15000 kuna mjesečno.

Kada uzmete vašeg čovjeka

Jedna od opcija je da istrenirate nekoga od vaših postojećih zaposlenika za menadžment društvenih medija. Usluge profesionalnog konzultanta koji bi neko vrijeme radio s vašim zaposlenikom na treningu će vas koštati između 200 i 1000 kuna po satu. To bi mogla biti mnogo jeftinija opcija, a moguće i jednako učinkovita, ako već imate nekoga u tvrtki tko se bavi s PR-om, a dobar je u tome i ima strast prema društvenim medijima. S druge strane, možete educirati sebe ili nekog drugog iz vaše tvrtke na seminaru ili radionici o menadžmentu društvenih medija. Ove radionice mogu značajno varirati u cijenama (od nekoliko stotina do nekoliko tisuća kuna za radionicu). Stoga biste prvo trebali dobro istražiti što vam nude za taj novac i kakvu su garanciju spremni dati.

Zapošljavanje profesionalca

Ako se odlučite na zapošljavanje profesionalca da radi za vas, tada ćete trebati donijeti još jednu važnu odluku. Većina stručnjaka menadžera društvenih mreža nudi nekoliko paketa svojih usluga. Osnovni paket bi bio izrada vaših Facebook, Twitter, Google+ i LinkedIn stranica, kao i stvaranje vašeg Youtube kanala. Ovaj osnovni paket bi vas mogao koštati između 2000 i 15 000 kuna jednokratno prilikom izrade, ili od 2000 – 10 000 kuna mjesečno, ovisno o sadržaju. Za minimalnu cijenu dobijete samo izradu ovih stranica, pa dalje kako cijena raste menadžer društvenih mreža vam može obećati i određeni broj tisuća lajkova, tweetova, redovitu nadopunu sadržaja vaših socijalnih mreža i Youtube kanala pa čak i pisanje na blogu. Kao što smo već rekli, blogeri su vaši najvrjedniji saveznici u marketinškoj kampanji na društvenim mrežama, tako da bi vam bilo pametno imati vlastiti blog sa relevantnim i dobrim sadržajem, na kraju što će te dijeliti preko društvenih mreža, ne možete dijelite samo tuđe sadržaje, onda promovirate uglavnom druge.

Morate li zbilja platiti toliko?

Čini se da većina ljudi u biznisu počinje shvaćati kako društveni mediji, iako su besplatni za upotrebu, ne čine ništa posebno ako u njih ne uložite novac i vrijeme. Ali ne biste se trebali dati prevariti od strane ljudi koji traže velike napuhane cifre i daju vam lažna obećanja. Kada zapošljavate nekoga na poziciju menadžera društvenih mreža ili konzultanta za pokretanje kampanje, bloga ili društvene mreže, pregovarajte o cijeni i budite sigurni da vam neće prodati maglu. Uvijek možete tražiti dokaz njihove ekspertize, a to znači konkretan dokaz. Ako ćete već uložiti novce u menadžera ili konzultanta za društvene medije, onda zaslužujete znati koliko i kada će vam se to isplatiti.

Zapošljavanje profesionalca se čini kao mnogo sigurniji izbor nego metoda uradi sam. Ali trebali biste imati na umu da sve to možete napraviti za puno manje novaca, no to je i riskantniji pristup. Ljudi koji se reklamiraju kao stručnjaci / profesionalci / zvijezde menadžmenta društvenih medija će tražiti nevjerojatne satnice. Mogu vam naplatiti 50 000 kuna ili više za izradu strategije marketinga društvenim medijima. Za ovoliko novaca će vam obično dati i neku garanciju, no to je svejedno preskupo za vlasnika neke manje firme. Ako ćete zaposliti nekoga na stalnu poziciju menadžera društvenih medija, trebate provjeriti njihove sposobnosti i pritom ih platiti prema znanju a ne prema opsežnom vokabularu kojim vam prodaju svoje usluge kroz privlačne fraze. Također, trebali biste ih kontrolirati da rade ono za što ste ih zaposlili i da njihov posao (i novac koji vi pritom trošite) donosi rezultate. Dobra ideja bi bila da imate ugovor po kojem plaćate razumno malu plaću svom menadžeru društvenih medija te mu dajete bonus ovisno o efikasnosti kampanje. To je prilično motivirajući sustav te će vam ukazati na razliku između lažnjaka koji su puni velikih riječi i stručnjaka koji znaju što rade.

Kvalitetno vođenje društvenih mreža

Uspon društvenih mreža, kojemu smo svjedočili krajem prošlog desetljeća, pokrenuo je neke nove tipove radnih mjesta, koji nisu postojali u doba prije pojave društvenih mreža i prije nego što su one pokrenule revoluciju naših marketinških strategija. Jedan od tih novonastalih radnih mjesta je menadžer društvenih medija. Smatrati ove menadžere ljudima koji samo pišu priopćenja za javnost, ažuriraju web stranice svoje kompanije ili dogovaraju učestalost reklama na radiju i televizijama, je uistinu staromodna ideja.U lipnju 2012. Facebook je objavio kako se broj njihovih aktivnih korisnika popeo na 955 milijuna ljudi. Imajući to na umu, nitko tko se bavi marketingom više ne može ignorirati društvene mreže. Prema stranici socialnomics.com 90% osoba vjeruje ocjenama i mišljenjima drugih korisnika društvenih mreža pri odluci o kupnji nekog proizvoda, dok istovremeno samo 14% osoba vjeruje reklamama. Upravo zbog toga u marketinšku igru ulaze menadžeri društvenih mreža. Njihov je zadatak upravljati društvenim medijima, osobito društvenim mrežama, i tim putem vršiti marketing u ime pojedinaca ili organizacija.

Takav se posao odvija putem različitih platformi poput blogova i web stranica, društvenih mreža kao što su Twitter i Facebook, stranica za video i podcaste, online radija i streaming uživo, stranica za ocjenjivanje proizvoda od strane potrošača i stranica za bookmark. Mogućnosti su ogromne i svakodnevno se povećavaju. Kako bi se sve to uspješno održavalo, menadžer društvenih mreža mora uložiti puno truda u svoj posao. Mnoge tvrtke nemaju dovoljno vremena ili nemaju osobne dovoljno vješte u pisanju i dobro potkovane u tehnologiji, da bi to uspješno radile. U ovim okolnostima, menadžer društvenih mreža postaje prva crta online komunikacije i marketinga.

Međutim, naći nekog dovoljno sposobnog da preuzme tu ulogu  nije lagan zadatak. Pa, pokušajmo proći kroz osobine koje bi svaki menadžer društvenih mreža trebao imati, te koje bi bile idealne osobine za tu poziciju.

Osnovni preduvjeti

Biti dobar pisac i urednik

Svaki menadžer društvenih medija treba neprestano pisati neki sadržaj i dopune sadržaju, te odgovarati na sve silne tweetove i komentare korisnika. Kako bi to dobro radila, osoba mora imati odlične vještine pisanja u kombinaciji s duhovitim, zanimljivim i osobnim pristupom pisanju. Uspješno pisanje u društvenim mrežama znači brzo zadobiti pozornost sa svojim tekstovima te zatim zadržati interes korisnika prikovan za temu kroz stalno novi svjež i zanimljiv sadržaj. Uspješan menadžer će s lakoćom pisati nadopune statusa i tweetove koji će biti primijećenim, lajkani, dijeljeni dalje i koji će donijeti planirane rezultate, bilo da se bori za neku kampanju ili zagovara neki proizvod.

Imati strast prema društvenim medijima i želju za učenjem o tome

Imati strast prema društvenim mrežama je očita kvaliteta koju bi trebali imati ljudi u ovom poslu. Dobri menadžeri društvenih medija bi trebali biti aktivni na nekoliko društvenih mreža, imati vlastiti blog i vlastito društvo sljedbenika na internetu. Kako bi inače to isto mogli izgraditi za potrebe projekta? Osobe koje imaju ovu strast će puno lakše primijetiti nove i potencijalno uspješne platforme društvenih medija te će biti spremni posvetiti se stalnom daljnjem obrazovanju po pitanju društvenih medija. Takvi će menadžeri redovito tražiti po internetu nove mogućnosti za svoju web kampanju i čitati sve relevantne blogove u tom području, kao što su Social Media Today, Mashable, All Facebook, TechCrunch, Social Times i drugi. Nema dugoročno uspješne medijske kampanje bez neprestanog istraživanja i učenja o razvoju novih mogućnosti u sektoru društvenih mreža. U svijetu u kojem novi elementi interneta evoluiraju brže od virusa gripe, nužno je u svom medijskom timu imati ovakvog entuzijasta za društvenim medijima.

Biti dobar u komunikaciji

Ova osobina praktički samu sebe objašnjava, ali bez obzira na to, nije moguće dovoljno naglasiti važnost odličnih komunikacijskih vještina u areni društvenih medija. Većina posla koju radi menadžer društvenih medija je vezano uz komunikaciju. Oni moraju neprestano nešto govoriti/pisati ili slušati/čitati što drugi imaju za reći. Kako bi to činili dobro, moraju biti snalažljivi, domišljati, strpljivi, fokusirani, ljubazni, dostupni i sveukupno rečeno – istinski društveni ljudi. Ključna stvar u dobroj komunikaciji je sposobnost da se sluša i uistinu čuje druge ljude. Ovdje je velika prednost za ljude koje kao dio svoje osobnosti nemaju veliki ego. Samopouzdane, a ne samodopadne osobe će se puno lakše nositi sa žalbama, koje ne pišu uvijek racionalni ljudi i ne pišu ih uvijek na racionalni način. Stoga, menadžer društvenih mreža treba biti i sam racionalan, ne uzimati kritiku osobno i odgovarati na iste na profesionalan način, koristeći sve te vještine pisanja i komuniciranja koje posjeduje. I sve to ma taj način da se nevjerojatno lako svidi ciljnoj publici.

Imati sposobnost za multitasking orijentiran na detalje

Očito, odličan menadžer društvenih medija mora imati prirodni talent za žongliranje svih obaveza: dizajn strategije društvenih medija, planiranje kampanje, dovođenje i upravljanje osobljem u marketing društvenim medijima, upravljanje kampanjama i svim vezanim svakodnevnim aktivnostima, postanje i komentiranje na svim važnim blogovima, odgovaranje na sve značajne upite i komentare na društvenim mrežama. Kao što si možete i zamisliti, ovo je tona posla. Bez odličnih sposobnosti za multitasking, svaki menadžer društvenih medija će kad-tad izgorjeti i previdjeti mnoge važne detalje u ovoj iznimno brzoj komunikaciji online. Jedan od zadataka na njegovoj listi dužnosti jest i obraćanje pažnje na bilo koje potencijalno štetne ili netočne informacije koje mogu biti postane o njegovom proizvodu ili kampanji. To se ne može postići bez da čovjek ima um orijentiran na detalje koje pretražuje sva relevantna mjesta.

Bonus značajke koje čine iznimnog menadžera društvenih medija

Razumijevanje marketinških koncepata

Ako kombinirate sve gore navedeno s iskustvom u uslugama za korisnike ili marketingu, onda ste na obećavajućem putu za uspjeh. Marketing društvenim mrežama je zapravo razgovor s kupcima, ali je istovremeno samo još jedna marketinška taktika. Kako bi bili dobri u tome, trebate dobro razumjeti kako vaš alat, društveni mediji, rade s drugim aspektima marketinga: sadržajni marketing, SEO i email marketing. Svatko može pokrenuti Facebook kampanju na neku temu, ali dizajnirati je i odraditi planski i strateški za postizanje točno određenog cilja, zahtijeva dobro poznavanje marketinga i njegovih finesa.

Postati istinskim zagovarateljem

Neovisno o čemu je kampanja, ljudi koji u sklopu nje izgrađuju online zajednicu i upravljaju online marketingom, trebaju biti temeljito informirani o onome što prodaju. Odlični menadžer društvenih medija će biti spreman uložiti svoje vrijeme i energiju za učenje svega što se ima za znati o proizvodu ili cilju za koji radi. Kako bi stalno odgovarao i davao svježi sadržaj ljudima, menadžer bi trebao imati i fine detalje i banalnost o toj temi u svom malom prstu. Nadalje, iznimni menadžer društvenih medija će postati istinski zagovaratelj u kampanji. To znači omogućiti da se vaša osobna strast prema onome što promovirate može vidjeti i pročitati u svakom postu i statusu. Voditi kampanju sa iskrom i dopustiti toj iskri da zrači kroz svaku vašu riječ, a istovremeno ne ispadati kao klasični agresivni prodajni predstavnik, je prava čarolija koju samo najbolji mogu postići.

Također bi mogli dodati kako su mnoge od ovih ljudskih osobina poželjne na svakom odgovornom radnom mjestu, kao što su multitasking i dobre komunikacijske vještine. Neke druge općenite kvalitete se tako isto mogu primijeniti i na vođe u menadžmentu društvenih medija: strateško razmišljanje i planiranje, vještine rješavanja problema, fleksibilnost, kreativnost i profesionalnost i tako dalje. Sve ove kvalitete se na neki način provlače i u 6 gore navedenih elemenata te se mogu iščitati između redaka. No, kao i u svakom drugom polju, ključni je faktor voljeti ono što radite i zbilja uživati u svom poslu kao menadžer društvenih medija. Ljudi koji su entuzijastični oko svake nove medijske kampanje koju pokreću će zasigurno uložiti sebe u učenje svega što moraju znati i zato će i odraditi taj posao za svaku pohvalu.

 

Objavljeno dana