Ni jedan online posao ne može preživjeti bez promocije. Pay-per-click (PPC) je jedan od najisplativijih oblika marketinga na internetu. Kada dođe do maksimiziranja povrata ulaganja (ROI) i proizvodnje trenutnog protoka novca, PPC je ono na čemu trebate raditi. PPC postaje veoma popularan među malim i srednje velikim online tvrtkama i oni se sada više oslanjaju na PPC da bi povećali njihove online prodaje.
Jedan od glavnih razloga zašto je PPC postigao ogroman uspjeh je povećan broj online klijenata širom svijeta. Kako se broj korisnika interneta povećava, povećava se i broj online kupaca. Praktičnost kupovanja iz fotelje je pogodovala uspjehu tehnika PPC marketinga. Međutim, važno je razumjeti prave kriterije kada provodite učinkovitu PPC kampanju. Ovi kriteriji mogu varirati ovisno o vašim ciljevima ili ovisno o specijalnim zahtjevima vašeg posla.
Postoji mnogo koristi prilikom korištenja PPC marketinga za vaše poslovanje.
Početno ulaganje je minimalno
Općenito ne postoje troškovi za postavljanje PPC oglasa na tražilicama. Može postojati samo mala početna naknada prilikom postavljanja korisničkog računa. Međutim, trebati ćete platiti svaki put kada netko klikne na vaš oglas ai upravljanjem vašim PPC kampanjama ako želite da se to odradi profesionalno i bez troška vašeg vremena.
Trenutna izloženost
Vaši poslovni oglasi će biti vidljivi istovremeno milijunima internet korisnika širom svijeta. Ovo će definitivno eksponencijalno povećati šansu da potencijalni kupci posjete vašu stranicu. Čak i ako vaša stranica nema dobru vidljivost na tražilicama i dobro rangiranje, vaš posao će odmah postati poznat ljudima, taj isti dan, vjerovatno i isti sat kada to poželite.
Željeni položaj oglasa
Ovisno koliko želite potrošiti na vašu PPC marketing kampanju, možete ciljati pozicije gdje će vaši oglasi biti postavljeni. Kada postavljate velike ponude, vaši oglasi mogu biti postavljeni na vrhu rezultata pretraživanja što će povećati šansu da više ljudi posjeti vašu stranicu.
Ciljajte na specifične grupe ljudiPPC kampanja može biti jednostavno postavljena da cilja specifične grupe ljudi koji imaju interes za vaš proizvod ili uslugu. Vaši oglasi će biti vidljivi samo ljudima koji su zainteresirani da kupe ono što vaša tvrtka nudi. Ovo je odlično za mjesne poslove, poput frizerskog salona, servisa računala, vodoinstalatera, servisa vozila itd.
Veće rangiranje na tražilicama
Ako odaberete neke od jedinstvenih ključnih riječi povezanih s vašim proizvodom ili uslugom i strateški ih postavite u tekst vaših oglasa, one će privući pozornost tražilica i naknadno dati viši položaj vašoj stranici. Ovo će dovesti do poboljšanih rezultata pretrage.
Veća konkurentnost
Morate provoditi PPC marketing zato što ga većina vaše konkurencije već provodi. Na temelju onoga što oni rade, vi možete napraviti poboljšanu kampanju da privučete više klijenata. I čak ako vaša konkurencija nije usvojila PPC kao način promocije poslovanja, vi možete postati predvodnik u ovom području.
Visok povrat ulaganja (ROI)
Ovo je vjerojatno ono što je najveća korist PPC marketinga. Pretpostavimo da je stopa konverzije 2 % i vaš budžet je 2000 kuna dnevno dok je cijena po kliku (CPC) 2 kune, a cijena prodaje vašeg proizvoda je 200 kuna.
2,000/2=1000 klikova
1000 x 2%=20 prodaja
200 x 20=4,000 kuna po danu
4,000 – 2,000=2,000 neto kuna profit/danu
Cijena po kliku (CPC) općenito varira između 10 lipa i 15 kuna. Cijena ovisi o konkurenciji ključne riječi i poziciji vašeg oglasa.
Jednostavno za pratiti
Da bi vaše PPC kampanje bile isplativije i učinkovitije, možete pratiti vaše ključne riječi i fraze da biste saznali koje su uspješne a koje su neuspješne. Također možete identificirati koji oglasi donose više prometa i možete pratiti stopu konverzije. Ovisno o rezultatima vašeg istraživanja, možete napraviti trenutne promjene u vašoj PPC kampanji. Ovo nije moguće u ni jednoj od tradicionalnih metoda marketinga, kojima trebaju mjeseci da se vide rezultati i nekoliko dodatnih tjedana da se uvedu promjene.
Plaćanje po izvedbi
PPC oglašivački troškovi nastaju jedino kada kliknu vaš oglas i vaša stranica dobije posjetitelja, a ne kada je vaš oglas prikazan na internetu. Ovo neće samo kontrolirati vaš PPC budžet nego će i dovesti do ciljanog, visoko kvalitetnog prometa prema vašim stranicama. Ovo također znači veću stopu konverzije.
Poboljšane stop konverzije
Uspoređeno s ostalim oblicima marketinga, stope konverzije PPC marketing kampanje mogu biti puno veće. Ovo nije samo zato što imate potpunu kontrolu nad dostavljanjem vaših oglasa najrelevantnijim klijentima, već i zato što možete postaviti vaše odredišne stranice kao najrelevantnije. Nema potrebe dovoditi ciljane klijente na vašu početnu stranicu ili imati početnu stranicu optimiziranu za tražilice kada to nije mjesto gdje će se oni pretvarati u kupce.
Jeste li do sada uvjereni da vaše online poslovanje mora imati PPC kampanju da bi bilo uspješnije? Ako jeste, onda već trebate tražiti dobru tvrtku za PPC marketing da biste stvorili prilagođenu kampanju za vaš posao. Međutim, veoma je važno shvatiti da potencijalne prednosti PPC kampanje mogu biti jedino ostvarene s pravom provedbom. Ako je došlo do neprimjerenog upravljanja i siromašnog planiranja, doći će do stvaranja troškova i teško će doći do bilo kakvog naknadnog povećanja u prodaji. Bitno je da se zaposli uspješan i iskusan PPC profesionalac da se uživa u koristima PPC marketinga. Kvalificirane agencije vam mogu kampanju napraviti isplativijom. Veoma je lako potrošiti budžet s PPC marketingom tako da se treba čuvati novih tvrtki i freelancera koji nude jeftine ali nepouzdane usluge.
Cijena upravljanje PPC kampanjom
Za svaku tvrtku, veliku ili malu, koja želi povećati promet prema svojim web stranicama da bi imala više prodaja i prihoda, Pay-per-click (PPC) oglašavačka kampanja je postala osobito bitan alat. Dok postavljaju i održavaju svoj korisnički račun, manje tvrtke smatraju PPC tehnologiju teško razumljivom i ne odgovara im PPC žargon. Čak i ako uspješno otvore korisnički račun, upravljanje kampanjom često stvara velike probleme. Ovo može dovesti do nedostatka vremena, znanja i sredstava. Slabo upravljana kampanja može rezultirati visokom cijenom klika i može koštati više nego što ćete zaraditi.
Srećom, postoji velik broj servisa za upravljanje PPC kampanjama koji će se pobrinuti za sve aspekte PPC kampanje ostavljajući vas bez ikakvih briga. Oni obično uključuju:
Profesionalno postavljanje i upravljanje korisničkim računom, Istraživanje ključnih riječi, Identificiranje ciljanih klijenata, istraživanje tržišta, maksimiziranje povrata ulaganja (ROI), pisanje tekstova, zakazivanje PPC oglasa, praćenje vaše PPC kampanje, optimiziranje CTR-a prosječne pozicije i ocijene kvalitete, poboljšavanje udjela prikazivanja i konverzije, minimaliziranje bounce rate-a, uključivanje društvenih platformi u vašu PPC kampanju poput Facebooka, ovisno o veličini i prirodi vaše tvrtke i vrsti servisa za upravljanje PPC kampanjom koji vam treba, cijena koju ćete plaćati stručnjacima će varirati.
Većinom postoji dva tipa servisa za upravljanje PPC kampanjama za male tvrtke:
Upravljanje računom
Paketi s fiksnom cijenom
Upravljanje računom
Ovo je najčešći oblik servisa za upravljanje PPC kampanjama. Odvojena mjesečna naknada za upravljanje se naplaćuje od strane agencije ne uključujući cijenu klikova. Klikovi su razvrstani i odvojeni te morate platiti za njih posebno. Većina tvrtki koje upravljaju PPC kampanjama će vas također tražiti da troškove platite direktno putem debitne kartice.
Paketi s fiksnom cijenom
Ovo je sveobuhvatan paket koji dobro funkcionira za male tvrtke. U većini slučajeva, morati će potrošiti oko 3000-5000 kna mjesečno za sve. Dok je ovo veoma pogodno, trebali bi se raspitati znati koliko je vašeg PPC budžeta zapravo potrošeno na klikove, a koliko na naknadu za upravljanje. Trebate odabrati agenciju za upravljanje PPC kampanjom koja vam pruža pogodne usluge za vašu tvrtku. Obično su različite PPC agencije specijalizirane u različitim područjima usluga i njihove cijene ovise o njihovoj veličini, stručnosti i iskustvu.
Kome prepustiti upravljanje PPC kampanjama
Freelanceri i male PPC agencije
Oni su pogodni za tvrtke koje na oglašivački budžet potroše manje od 10 000 kn. Često, oni naplaćuju fiksnu mjesečnu cijenu od oko 1000 do 2000 kuna i na vašem računu će potrošiti samo nekoliko sati mjesečno. Biti će vam pružene osnovne mogućnosti PPC kampanje te će na vašem računu biti ograničene. Ove agencije ili freelanceri vjerojatno neće biti certificirani od strane googlea.
PPC agencije srednje veličine
Njihovi ciljani klijenti su oni koji su spremni potrošiti između 15 000 i 50 000 kuna mjesečno. Oni obično naplaćuju fiksnu naknadu ili postotak (15-20%). Za tvrtke srednje veličine ove PPC agencije su dostupnije nego velike agencije. PPC agencije srednje veličine nude širok spektar usluga i mogućnosti kao i složene uspostave korisničkog računa. Više će vremena biti potrošeno na vašem računu svaki mjesec i oni će biti više usredotočeni na aktivnosti koje su usmjerene optimizaciji vaše PPC kampanje. Imati ćete bolje rezultate u konverziji i poboljšan povrat ulaganja (ROI). Mjesečna naknada upravljanja će se kretati između 3000 i 6000 kunaa. Ovo uključuje postavljanje i vrijeme provedeno na računu. Ove agencije će vjerojatno biti certificirane od strane googlea.
Velike stručne PPC agencije
Oni ciljaju prema tvrtkama kojima je budžet za PPC oglašavanje veći od 50 000 kuna. Obično naplaćuju postotak od iznosa koji je potrošen. Oni imaju mnogo upravitelja korisničkih računa koji su kvalificirani za rukovanje s više složenih računa.
Čimbenici koji se moraju razmotriti prilikom odabira pravog servisa za upravljanje PPC kampanjom su:
1. Iskustvo
Saznajte da li agencija ima prave certifikate i ima li certificirano osoblje u njihovom timu. Također se možete raspitati o razini iskustva upravitelja korisničkih računa koji je imenovan za vašu tvrtku. Veći će iznos biti naplaćen ako agencija također nudi ostale platforme i usluge, kao što su optimizacija za tražilice (SEO) ili PPC na socijalnim mrežama.
2. Cijene i uvjeti ugovora
Model naplaćivanja mora biti transparentan i pogodan za vaš budžet a uz vlastiti izvještaj, agencije moraju pokazati i Google izvještaj. Uvjeti ugovora uključuju vremensko trajanje ugovora i da li vi posjedujete korisnički račun nakon završetka ugovora.
3. Tehnologija
Saznajte da li koriste upravljanje ponudama ili koriste vlastitu tehnologiju. Biti će dodatnih troškova ako agencija koristi alate za upravljanje ponudama.
Cijene agencija za upravljanje PPC kampanjama se kreću od 500 do 100 000 kuna mjesečno. Vlasnici malih tvrtki se često pitaju da li će uštedjeti novac ako nekom plate da upravlja njihovom PPC kampanjom. I odgovor je: DA. Kada koristite agenciju za potpuno upravljanje PPC kampanjom, oni će rukovati sa svim aspektima PPC kampanje, a vas će ostaviti bez stresa. S godinama iskustva u toj industriji, oni mogu pronaći ključne riječi s najboljom vrijednosti, učinkovite tekstove koji se koriste u oglasima, i mogu unaprijediti vašu odredišnu stranicu. Ovo može biti povoljnije nego da ste sve to sami radili. Također, veće su šanse za povećanje konverzija što rezultira većim brojem prodaja.
Da biste bili sigurni da dobivate najbolje za vaš novac koji je potrošen na upravljanje PPC kampanjom, veoma je važno da izaberete pravu agenciju za upravljanje PPC kampanjom koja najbolje odgovara vašim poslovnim zahtjevima kao i budžetu. Također, morate pratiti vašu kampanju da bi osigurali najbolje rezultate i kroz interakciju sa agencijom postigli maximum.
Kvalitetno upravljanje PPC kampanjom
Pay-per-click (PPC) oglašivačka kampanja treba dvije glavne stvari da bi bila uspješna – stručnost i pažljivo planiranje. To je zapravo PPC upravljanje. Iako je to nešto što može obaviti vlasnik stranice, stručnjak za PPC upravljanje će vam osigurati najbolje rezultate iz vašeg ulaganja. Postoji mnogo tvrtki koji nude usluge upravljanja PPC kampanjom malim tvrtkama. To pomaže u prvim godinama jer se skida velik pritisak kada stručnjaci obavljaju svoj posao.
Općenito govoreći, PPC upravljanje uključuje sljedeće:
Ciljanje klijenata – oni će provesti istraživanja koja će vam pomoći da definirate karakteristike svojih potencijalnih klijenata. Biti će jednostavno pronaći klijente kada znati tko su oni. Također, vaše oglašavanje će biti usmjereno i isplativo.
Istraživanje ključnih riječi – ovo je jedan od najvažnijih dijelova bilo kakve online oglašivačke kampanje. Ključne riječi ili ključne fraze su ono što potencijalni klijenti upisuju da bi pronašli tvrtku koja prodaje proizvod sličan vašemu. Ako vaše oglašavanje uključuje ove specifične ključne riječi, vaši potencijalni kupci će vjerojatno vidjeti, pročitati i kliknuti na vaš oglas.
Istraživanje tržišta – ovo znači analiziranje konkurencije u vašoj industriji. Vaši upravitelji PPC kampanja će identificirati vaše glavne konkurente i dobro proučiti njihove marketing strategije, tako da mogu prilagoditi strategiju za vašu tvrtku.
Maksimiziranje povrata ulaganja (ROI) – ovisno o vašem budžetu, koristiti će se odgovarajuće strategije tako da vaši oglasi dobiju maksimalni broj klikova po pravoj cijeni.
Praćenje kampanje – praćenje je iznimno važno za bilo koju PPC kampanju. Vaš PPC upravitelj će pratiti koliko je ljudi kliknulo na vaš PPC oglas, koliko je tih klikova pretvoreno u prodaju, koje su ključne riječi učinkovitije i koje od njih zovu na akciju. Nakon pregleda ovih rezultata, mogu se napraviti potrebne promjene koje će učiniti kampanju učinkovitijom.
Pisanje teksta – tim za upravljanje PPC kampanjom će imati stručne pisce koji će pisati najprivlačnije tekstova za vašu ciljanu publiku.
Zakazivanje PPC oglasa – ovo osigurava da se pravi oglasi pojavljuju na pravom mjestu u pravo vrijeme. Ovo će biti određeno nakon pogleda na demografiju vaših potencijalnih klijenata.
Prezentiranje izvještaja – vaši stručnjaci za PPC upravljanje će vam dati redovne izvještaje o učinkovitosti skupa s analizama i prijedlozima da bi napravili neke promjene da možete dobiti najviše za vaš novac.
Da bi optimizirali rezultate PPC upravljanja, važno je razumjeti neke od osnovnih mjernih podataka i iskoristiti ih da bi poboljšali PPC učinkovitost.
Click through rate (CTR)
CTR je ono što pokazuje koliko je učinkovit vaš oglasni tekst. CTR od 2% znači da za svakih 100 puta kada se prikaže vaš oglas, dvoje ljudi klikne na njega. Što je veći CTR, bolje je jer imate više mogućnosti da vašu ciljanu publiku pretvorite u prodaje. Stručnjaci za upravljanje PPC kampanjom će raditi prema poboljšanju CTR-a vaših oglasa na najisplativiji način. Ovo se obično radi tako da se napravi tekst oglasa relevantan s ključnim riječima i da se testiraju različite mogućnosti u svrhu boljih rezultata.
Prosječna pozicija
Ovo vam govori da li se vaš oglas pojavljuje visoko ili nisko u rezultatima pretrage. U PPC marketingu stvari su malo drukčije od rezultata u tražilici. Biti visoko na ljestvici ne znači da će to nužno biti više isplativo. Važno je da pronađete optimalnu poziciju za vaš oglas ovisno o popularnosti ključnih riječi za koje plaćate. Na primjer, online trgovci su radije na pozicijama između 2 i 5.
Ocjena kvalitete
Ocjena kvalitete (Quality Score) je dobivena od Googlea nakon analize kako dobro se vaše ključne riječi, odredišne stranice i oglasi odnose na specifična pretraživanja. Prošli rezultati su također uzeti u obzir. Općenito, ako imate ecommerce stranicu, vaš stručnjak za PPC upravljanje će ciljati na ocjenu između 7 i 10.
Udio pojavljivanja
Udio pojavljivanja govori o učestalosti pojavljivanja oglasa s obzirom na ukupan broj upita za vašu ključnu riječ. Udio pojavljivanja od 20% znači da za svakih 100 pretraga, vaš oglas se pojavi 20 puta. Online trgovci trebaju imati udio pojavljivanja više od 80%. Dobro PPC upravljanje znači da su uloženi napori da se optimizira vaš udio pojavljivanja tako da se vaš oglas pojavi na velikom postotku pretraživanja. Ovo će zauzvrat dovesti do velike šanse za dobivanje klikova i prodaja.
Bounce rate
Bounce rate je korišten za mjerenje usklađenosti vašeg oglasa s vašom odredišnom stranicom. Bounce rate od 60 % znači da od 100 ljudi koji su kliknuli na oglas 40 ljudi je napustilo stranicu bez posjećivanja sljedeće stranice. Zato se bounce rate mora držati što je niže moguće. Za online trgovce, pogodan bounce rate je ispod 40%. Stručnjaci za upravljanje PPC kampanjom će vam dati nekoliko preporuka da bi osigurali da vaša odredišna stranica ispunjava očekivanja postavljena u tekstu oglasa. Oni će također usporediti bounce rate individualnih stranica na web stranici s prosječnim bounce rateom cijele web stranice.
Stopa konverzije
Svi vaši napori u PPC oglašavanju se vrte oko stope konverzije. To je stopa u kojoj su jedinstveni posjetitelji pretvoreni u kupce. Ona je dobra mjera za identifikaciju kako dobro je vaša PPC kampanja optimizirana, kako dobro je optimizirana za konverzije, i da li je ono što nudite privlačnije od vaše konkurencije. Pogodna stopa konverzije je 1.25 ili više. Dobro upravljanje PPC oglašavanjem je zapravo poboljšavanje stope konverzije.