Zašto vam je potreban SEO?

Većina online kupaca svoju prvotnu pretragu za bilo koji proizvod ili uslugu koju namjeravaju kupiti naprave tako da utipkaju određene ključne riječi u traku za pretraživanje na internetskoj tražilici. Bilo da vodite neku manju ili veću firmu, ne možete si priuštiti da propustite doći do ove publike. Kada razmišljate o tome je li vam potrebna optimizacija vaše web stranice na internetskoj tražilici, logika je vrlo jednostavna: želite li više prometa na vašoj web stranici? Ako je odgovor da, tada bez sumnje trebate upravo optimizaciju internetskih tražilica (SEO). Bez dobrog SEO-a, vi praktički ne postojite na internetu jer vas nitko nikada ne može naći na nijednoj tražilici. Optimiziranje vaše web stranice za internetske tražilice ima brojen prednosti za online poslove.

Niska cijena

Metode optimizacije internetskih tražilica ne koštaju mnogo u usporedbi s tradicionalnim marketinškim metodama. Zapravo ne postoji trošak tiskanja i distribucije kako bi vaša firma postala poznata. Temeljni SEO se lako može napraviti od kuće uz pomoć brojnih besplatnih online tutorijala i drugih dostupnih vodiča.

Dugoročni rezultati

Za razliku od tradicionalnog marketinga, SEO posao se zbiva i mnogo vremena nakon što je početno implementiran. U većini tehnika izvanstranične optimizacije, rezultati vašeg rada su jasno vidljivi čak i nakon mnogo godina. Primjerice, ako registrirate vaš posao na web stranici direktorija, link će tamo ostati onoliko dugo koliko stranica direktorija i dalje radi. I on će se pojavljivati u rezultatima pretraživanja svaki puta kada netko bude tražio sličnu firmu.

Povećavanje web prisutnosti

SEO povećava vašu prisutnost na webu jer ne postoji ograničenje na broj linkova koje možete staviti na razne web stranice za vašu firmu. Ovo je vrlo važno za male tvrtke. Kako broj online kupaca stalno raste, vrijedi se potruditi poboljšati SEO vaše web stranice tako da se pojavljuje u svim srodnim područjima diljem World Wide Weba.

Izgradnja povjerenja korisnika

Visoko rangirana stranica se općenito smatra vjerodostojnijom. Internetske tražilice imaju vrlo stroga pravila za temeljito pročešljavanje web stranica te ako postave određenu web stranicu na vrh liste rezultata pretraživanja, to znači kako je ta web stranica ne samo najrelevantnija za tražene ključne riječi nego je i najpopularnija među posjetiteljima.

Povećavanje baze korisnika

Čak i kada otvarate prodavaonicu negdje, odabirete to mjesto na temelju broja kupaca za koje očekujete da će posjetiti to područje. Nema smisla otvarati trgovinu na lokaciji koju rijetko posjećuju ljudi ili koja nije jasno vidljiva. Ista se pravila primjenjuju na web stranice. Ako potencijalni korisnici nisu u mogućnosti vidjeti vašu web stranicu, neće je ni posjetiti. SEO pokušava povećati prisutnost na webu, što posljedično omogućava i više posjetitelja. A ako optimizirate dobro, dobivat ćete i relevantnije posjetitelje te će biti puno lakše iz toga napraviti konverziju.

Organski rezultati su učinkovitiji

Više ljudi dolazi na vaše web stranice putem internetskih tražilica nego putem plaćenih reklama. Samo Google ima više od 90 milijuna pretraživanja na dan! Ako se vaša web stranica prikazuje na prvoj stranici rezultata pretraživanja za neke ključne riječi, tada će postojati  i veća šansa da ju posjećuju potencijalni kupci.

Vaša konkurencija to već radi!

Zadnje, ali ne i najmanje važno jest da trebate koristiti SEO kako biste ostali konkurentni. S povećanom upotrebom interneta, većina tvrtki – velikih i malih – stvara svoju online prisutnost. Ako se vaša konkurencija prikazuje na internetu, a vi ne, tada gubite tisuće ili možda i milijune potencijalnih kupaca i dajete ih svojoj konkurenciji.

Trebate li zaposliti SEO tvrtku?

Ako ste se dosada uvjerili da je SEO ključna potreba za web stranice vaše firme, tada je vaša sljedeća dvojba: trebate li to napraviti sami ili koristeći domaći tim iz vaše firme, ili pak zaposliti profesionalca za ovaj posao. Ako sebe smatrate SEO guruom, tada to možete napraviti sami. Ili, ako netko iz vašeg tima ima potrebno iskustvo, može biti vrlo jeftino rješenje prepustiti posao toj osobi. Međutim, ako nemate toliko povjerenje u vaše resurse, NEMOJTE niti pokušavati to napraviti sami. Govorimo to zato što bi vas moglo koštati mnogo više od očekivanoga ako napravite neku pogrešku. Tražilice neprestano mijenjaju svoje algoritme i pravila povezana sa SEO-om. SEO profesionalci su mnogo više svjesniji tih promjenjivih trendova te imaju mnogo više iskustva u tom poslu kako bi znali što je najbolje za vaš posao. SEO tvrtke imaju brojno osoblje u svojem timu, u kojem se svatko specijalizirao u nekom području. Tu će biti stručnjaka koji obavljaju iscrpno istraživanje ključnih riječi koristeći odgovarajuće alate. Oni će biti odgovarajuće postavljeni diljem web stranice upotrebljavajući visoko kvalitetni sadržaj koji su napisali profesionalni pisci sadržaja. I također, odraditi će i izvanstraničnu optimizaciju putem tehnika za izgradnju linkova.

Kako pronaći dobru SEO tvrtku?

Postoje mnoge SEO tvrtke koje nude pakete po raznim cijenama. Ovisno o vašem budžetu i specifičnim potrebama, možete pronaći one najbolje za vaš posao. Provedite neko istraživanje prije nego odaberete neku firmu kako biste dobili što bolje rezultate po najboljoj cijeni. Bilo bi korisno da pogledate njihove prošle projekte i njihov portfolio. Tvrtka koja ima iskustva u SEO-u za slične poslove kakav je vaš je ona tvrtka kojoj biste najviše trebali vjerovati. To je zato što će oni već biti svjesni svih razina konkurencije u vašem poslu i prirode vaših ciljnih korisnika. Važnu pomoć u procesu donošenja odluke će vam pružiti i preporuke za neku SEO firmu od drugih u vašoj branši.

S obzirom na više od 100 milijuna web stranica na internetu i više od 40 milijuna proizvoda koji se prodaju online, ima savršenog smisla da implementirate dobru SEO strategiju i da se istaknete među konkurencijom.

Cijena SEO-a

Najočitiji odgovor na pitanje o cijeni SEO-a je općenito sljedeće: „Ovisi“. Često iritira klijente kada čuju ove riječi, osobito nakon što su sudjelovali u preliminarnoj raspravi a i dalje dobivaju isti odgovor: „Ovisi“. Pa dakle, o čemu to točno ovisi? Zapravo, o mnogim stvarima. SEO nije rješenje gdje pritisnete jednu tipku, nije riječ o setu plug-in-ova koje dodate vašoj web stranici i mislite da će stvari sada raditi automatski.

Nema jeftino i automatski

Prva stvar koju trebate razumjeti kada tražite za cijenu SEO posla je da to neće biti baš jeftino. A ako bude jeftino, bježite glavom bez obzira. Nemojte vjerovati nekome tko vam kaže da će vam naplatiti 300 kn na mjesec za SEO posao na vašoj web stranici. Tako niska cijena znači da ništa smisleno neće biti napravljeno, a vaš novac i vrijeme će biti uzaludno potrošeni. Takav kakav je, SEO je najjeftinija marketinška strategija za vaš posao u usporedbi s tradicionalnim marketinškim metodama. Dakle, nema smisla dalje štedjeti na njemu.

Još jedna važna činjenica koju trebate znati jest da SEO nije ni lagan niti jednostavan. Samo Google koristi preko 200 različitih kriterija za rangiranje; i još k tome i dalje stalno podešava algoritam i to preko 500 puta godišnje! Iscrpno istraživanje i planiranje

Dakle, ako stručnjak za SEO samo brzinski pogleda vašu web stranicu i odmah vam da jednokratnu cijenu, budite osobito oprezni. Takav vam posao može ukloniti nekoliko očitih slabosti s vaše web stranice ili malo suziti pretraživanje po ključnim riječima, ali dugotrajan i dubinski SEO zasigurno neće biti postignut. Optimizacija internetskih tražilica je „proces“ a ne jednokratna operacija. Mora biti izveden tek nakon iscrpnog istraživanja i planiranja.

Odlična analogija se ovdje može primijeniti na kupovinu auta. Kada vas pitaju koliko košta kupovina auta, nema jasnog i konačnog odgovora. To će ovisiti o izradi, o modelu, o veličini auta i njegovoj namjeni. Cijena SEO-a će također ovisiti o onome što točno od njega očekujete.

SEO može biti kompliciran. Kada uložite novce u SEO, ono što očekujete je visoki povrat vaše investicije (ROI). Ništa vam neće koristiti ako budete imali visoko rangiranje na internetskim tražilicama, ili više prometa na vašoj web stranici, više klikova ili više gledanja stranica osim ako vaši posjetioci ne daju neke novce (konvertiraju). Dobar SEO će identificirati potrebe vaših ciljnih potrošača i pronaći će načine da njima dostavi vrijednost. Riječ je o otkrivanju novih područja profitabilnosti.

Dugoročan proces, mjesečno plaćanje

Pa dakle, koliko kvalitetni SEO može koštati vašu firmu? To ovisi ponajviše o vašim klijentima i njihovim potrebama. Ako imate stranicu o lokalnoj njezi kućnih ljubimaca te se na vašoj web stranici nalazi tek nekoliko statičnih stranica, strategija i cijena SEO-a za takve će stranice biti bitno drugačija nego za tvrtku koja se nalazi na Fortune 500 listi s više od 1000 proizvoda na svojoj listi i dinamičnom stranicom za e-kupovinu. Također, čak i ako vam je dana osnovna cjenovna struktura, vrlo je vjerojatno da će se ona mijenjati svakog mjeseca. To je zato što kako će stvari početi napredovati, biti će moguće identificirati različite potrebe za vaš posao u okviru SEO-a.

Stoga, koliko košta kvalitetan SEO? Kao što smo ranije naveli, možete naići na različite prevarantske firme ili samostalne lažnjake koji će vam ponuditi svoje usluge za manje od 500 kn mjesečno. Držite se podalje od takvih. Sve što ćete od njih dobiti su tehnike za software-automatizaciju koje uključuju spamanje internetskih tražilica. To će vam donijeti više štete nego koristi. Postoje firme i pojedinci koji naplaćuju od 3000 kn mjesečno. Također, neki visoko-sofisticirani SEO konzultanti koji naplaćuju i do 30 000 kn na mjesec!

Ovo vas zasigurno ostavlja s puno pitanja. Koju SEO tvrtku da odaberete? Koja od njih će vam dati željene rezultate. Koliki prihod će vaša tvrtka trebati ostvariti da bi mogla pokriti trošak koji će joj donijeti SEO? Kako da se osigurate da vas ne opljačkaju prevarantske SEO firme? Odgovori na ta pitanja zahtijevaju mnogo istraživanje i usporedbe dok ne nađete ono što tražite.

Općenito govoreći, ovdje su navedene neke stavke povezane s cijenom SEO-a. Postoje varijacije u cijeni SEO-a po satu između različitih zemalja. Međutim, tipična cijena se kreće između 200 i 1000 kn po satu. Kod naplaćivanja po projektu, te su cifre između 5000 kn i 50 000 kn. Većina kompanija također naplaćuje mjesečni predujam u iznosu od 2000 kn pa do 30 000 kn po mjesecu.

Točan iznos troška SEO-a će ovisiti u dobroj mjeri o sljedećem:

  1. Kompetitivnost vašeg tržišta na internetu.Lakše je poboljšati rang za određenu poslovnu nišu koja nema veliku konkurenciju. S druge strane, možda će biti potrebno uložiti vrijeme u istraživanje i planiranje kako bi postali poznatiji klijentima. Ako pak vaš posao djeluje u nagužvanom, kompetitivnom tržištu, ostvarivanje višeg ranga na tražilici će zahtijevati i više truda te će povećati cijenu SEO-a.
  2. Kompetitivnost ključnih riječi.Česte i popularne ključne riječi imaju i veliku konkurenciju. Više je vremena i truda potrebno uložiti kako biste bili konkurentni s takvim ključnim riječima, u usporedbi s manje poznatijim frazama.
  3. Starost vašeg posla na internetu.Tražilice općenito favoriziraju starije i dobro poznate tvrtke. Zbog toga se one puno lakše mogu rangirati. Cijena SEO-a će biti umjerenija u tim slučajevima.
  4. Veličina i dinamika vaše web stranice.Veće web stranice su općenito bogate sadržajem. Ta činjenica ujedno čini SEO posao lakšim. Međutim, veće web stranice također imaju i veći broj pojedinačnih stranica koje treba optimizirati, pa se tako i povećava SEO opseg posla.
  5. Opseg posla potrebnog za optimizaciju internetskih tražilica.SEO uključuje mnogo toga, primjerice optimizaciju pojedinačnih stranica vaše web stranice, izgradnju linkova, marketing društvenim mrežama, i općenito povećavanje popularnosti vaše web stranice na internetu. Cijena će ovisiti o rasponu usluga koje trebate za vašu web stranicu.
  6. SEO tvrtka koju odaberete.Dobro poznate tvrtke su i puno skuplje od početničkih firmi. Međutim, stručnosti i pouzdanost mladih kompanije je ujedno manja nego kad je riječ o velikim imenima ove industrije.

Što je kvalitetan SEO

Dobro odrađen SEO posao je onaj koji vam daje dobre SEO rezultate. Glavna svrha SEO-a je ta da vam osigura da će vaša web stranica biti pronađena od strane ljudi koji istražuju tematiku kojom se vaša stranica bavi. Ako su vaši SEO napori usmjereni u pravom smjeru, to je ono što ćete postići. Unatoč tome što postoje tisuće SEO kompanija širom svijeta, nisu sve sposobne ostvariti željene rezultate tvrtkama s kojima rade. Može postojati više razloga za to; a jedan od njih je taj da su mnoge SEO aktivnosti loše isplanirane.

Započnite SEO s ciljem

Prva stvar prije no što vaša SEO tvrtka započne sa SEO kampanjom je identificirati ciljeve web stranice i tip posjetitelja za koje je ta web stranica napravljena.  Jednom kad su ciljevi određeni i jasni svima koji su uključeni u proces SEO-a, SEO specijalisti moći će sugerirati najbolji način za prezentiranje informacija na web stranici na način koji će se dopasti vašim ciljanim klijentima i oni će biti u mogućnosti dovršiti zadatak zbog kojeg su i došli na web stranicu.

Ozbiljno se konzultirajte s vašom SEO kompanijom

Neke od najvažnijih stvari koje moraju biti uključene u dobro SEO konzultiranje uključuju sugestije za poboljšavanje informacijske arhitekture, HTML kodova, držanje podalje od svih onih postupanja koji bi mogli spriječiti tražilicu da izvrši crawling na vašoj web stranici i indeksiranje sadržaja koje vlasnik stranice želi indeksirati. Osim toga, postoji još nekoliko stvari koje trebate riješiti sa vašom SEO kompanijom: to je pretraživanje po ključnim riječima, analiziranje konkurencije u industriji, korištenje i nadgledanje analiza. SEO profesionalac će također predložiti nekoliko jedinstvenih prodajnih prijedloga za vašu specifičnu djelatnost kako bi se isticala među konkurencijom.

Kada započinjete sa SEO kampanjom  sa vašom SEO tvrtkom, slijedeće točke moraju vam biti na umu kako biste imali učinkovitu optimizaciju za vašu web stranicu.

  1. Započnite brzo

Ne čekajte predugo kako biste započeli vašu SEO kampanju. Ako imate pokrenutu web stranicu, trebao bi se odvijate neki SEO za nju. Zapravo je lakše ostvariti bolji rang tijekom ranijih dana web stranice ukoliko je za nju proveden dobar SEO.

  1. Pažljivo odaberite ključne riječi

Dopustite SEO specijalistu da odvoji dovoljno vremena za ovaj posao, nema žurbe kada je u pitanju odabir ključnih riječi ili ključnih fraza. Ovo je jedna od najvažnijih faza bilo koje SEO kampanje. Mnoga SEO nastojanja nisu uspjela zbog neprikladnih odabira ključnih riječi. SEO kompanije koje imaju više iskustva i bolju reputaciju znale bi da je bolje izbjegavati često korištene ključne riječi; umjesto toga bolje je ciljati na ključne fraze od više riječi, zato što ćete se s njima lakše probiti nad konkurencijom. Na primjer, ako imate web stranicu koja pruža uslugu čuvanja kućnih ljubimaca u Virginiji, tada bi umjesto „njega kućnih ljubimaca“ bila bolja ključna fraza „čuvanje kućnih ljubimaca u Virginiji“. Konkuriranje među kratkim i čestim ključnim riječima nije nemoguće, ali je zasigurno teže ostvarivo.

  1. Originalnost u sadržaju

Originalnost je bit svake web stranice. To je razlog zašto posjetitelji dolaze na određenu web stranicu i to je ono što tražilica koristi za indeksiranje i rangiranje. Osigurajte da vaša SEO tvrtka na vašu web stranicu postavi sadržaj koji će biti jedinstven i visoke kvalitete. Ne samo da treba biti relevantan, već i koristan i dovoljno zanimljiv kako bi zadržao čitatelje privučenima. Još jedna bitna stvar koju treba promisliti vezano za sadržaj je ta da dobar sadržaj mora biti takav na kojeg se lako mogu staviti linkovi. Ukoliko se korisnici ne mogu povezati sa sadržajem, manja će biti vjerojatnost da ga tražilica bolje rangira.

  1. Koristite samo „white hat“ SEO tehnike

White hat (bijeli šešir) su tehnike koje pretraživači podrazumijevaju kao „dobru“ SEO praksu. Klonite se (uglavnom) kompanija koje koriste black hat (crni šešir) SEO tehnike jer biste mogli imati više štete nego koristi.

  1. Prirodna i logična gradnja linkova

Primanje previše linkova u prekratkom vremenu može prouzročiti negodovanje. Ako vaša SEO tvrtka tvrdi da ćete imati više od tisuću linkova u vrlo kratkom vremenu, bježite! Dok je kvantiteta povratnih linkova važan čimbenik, od toga je još važnije osigurati da bude riječ o kvalitetnim linkovima.

  1. U tijeku s informacijama

Tehnike i pravila optimizacije pretraživača neprestano se mijenjaju budući da pretraživači neprestano mijenjaju svoje algoritme. Stoga je bitno za SEO kompanije da budu u tijeku s tim promjenama. To je jedan od glavnih razloga zbog kojih biste trebali angažirati dobru SEO tvrtku za vašu SEO kampanju pošto je bolje informirana te će po svoj prilici napraviti manje grešaka.

Što biste trebali izbjegavati dok vodite dobru SEO kampanju

Iako ste zadatak za provedbu vaše SEO kampanje dodijelili profesionalnoj SEO tvrtci, bitno je razumjeti osnove SEO-a kako biste postigli bolje rezultate. Postoji nekoliko stvari koje ne biste trebali dozvoliti vašoj SEO kompaniji da ih upotrebljava za vrijeme implementacije vaše SEO kampanje.

NE dozvolite objavu besmislenih sadržaja

Kao što je rečeno ranije, sadržaj je kralj za pretraživače. Prekopiran ili sadržaj loše kvalitete nije ono što pretraživač lako izostavi. Ako sadržaj nije koristan i informativan za posjetitelja, lako će se okrenuti konkurentskoj web stranici. Također, web stranica će biti lošije rangirana od strane internetskih tražilica što će voditi manje organskom prometu.

NE dozvolite objavu nekvalitetnih članaka

Kada predaju članke na direktorijima za članke kao što je EzineArticles, provjerite da li su ti članci dovoljno kvalitetni i pridržavaju li se pravila izdavaštva. Odbijeni članci su jednostavno gubitak vremena, truda kao i novca.

NE dozvolite pisanje spamajućih komentara na blogu

Izvrstan način za stvaranje relevantnih linkova na vašu web stranicu je putem komentiranja blogova. Ipak, to vam se može obiti o glavu ako ostavite loše i nevezane komentare.

NE dozvolite izmjenu previše linkova

Donedavno, ovo je bila dobra praksa za stvaranje povratnih linkova. Doduše, Google tome više ne pridaje važnost pa trebate ograničiti broj vanjsko povezanih linkova na vašu web stranicu. Nekoliko linkova koji dolaze sa lokalnog ili povezanog poduzeća ipak nisu previše štetni. Sljedeća bitna stvar je suzdržati se od dobivanja povratnih linkova od „loših susjedstva“ kao što su kockanje i web stranice sadržaja za odrasle.

 

Objavljeno dana